Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Nazwa użytkownika: Hasło:
Strony: 1   Do dołu

Autor Wątek: Warsztat  (Przeczytany 1758 razy)

tombo77

  • Bardzo wygadany
  • ******
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 346
Warsztat
« dnia: Grudzień 26, 2014, 11:14:47 11:14 »

Panowie potrzebna pomoc.
Siostra przyjechała na święta fordem focusem.
I pojawił się mały problem. Zapchał się filtr DPF a musi wracać do domu na drugi koniec Polski.
Potrzebuje pomocy w znalezieniu mechanika który pracuje w sobotę po świętach i mógłby się tym zająć.
Proszę o info na PW.
Z góry dzięki.
Zapisane

tombo77

  • Bardzo wygadany
  • ******
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 346
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 26, 2014, 11:19:08 11:19 »

Warsztat w Szczecinie i okolicach nas interesuje.
Zapisane

armon

  • Gaduła
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 71
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2014, 11:54:59 11:54 »

Hej ;

W większości pojazdów z filtrem cząstek stałych samochód sam sobie pomoże w takiej sytuacji,jeżeli zanieczyszczenie DPF
nie przekracza 70 %.
Trzeba rozpędzić samochód na autostradzie do stałej prędkości ok 80km/h , utrzymywać tą prędkość przez jakieś 25 minut.
Komputer wejdzie w fazę samooczyszczenia , podniesie się nieznacznie temperatura silnika i będą podwyższone obroty.
Czasami procedurę trzeba powtórzyć kilkakrotnie , odczekując pomiędzy przejazdami ok 20 minut,aby silnik trochę ostygł.
Takie samoczynne wypalenie jest konieczne - szczególnie kiedy pojazd jest używany głównie na krótkich przelotach w mieście.
Powinno pomóc.
Zapisane
Pozdrawiam

armon

tombo77

  • Bardzo wygadany
  • ******
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 346
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2014, 12:05:10 12:05 »

No właśnie tak próbowaliśmy i nic nie pomogło. Samochód jest raczej z przewagą długich tras eksploatowany. Sąsiad ma kabel i program dlatego zdiagnozowaliśmy tą usterkę. Po próbie manualnego wypalenia filtra wskazania w programie nic się nie zmieniły tak więc wydaje nam się że to już jest po filtrze.

A usterka pojawiła się po przejechaniu 800km autostradami i ekspresówkami.
Zapisane

armon

  • Gaduła
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 71
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2014, 12:26:54 12:26 »

jak stało to się po przejechaniu takiej trasy  , to wątpię w usterkę samego DPF , czyli do sprawdzenia newralgiczne punkty układu oczyszczania spalin - zawór EGR , 2 sondy lambda oraz czujnik oczyszczania spalin przy układzie DPF powrotu dolnego.
Chyba że rzeczywiście macie takiego pecha...........nie jeżdżę Fordem , ale znajomy chwali Wyrwa autoserwis na Sikorskiego,
powodzenia.
Zapisane
Pozdrawiam

armon

tombo77

  • Bardzo wygadany
  • ******
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 346
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 26, 2014, 13:21:45 13:21 »

Dzięki za odp.
Zapisane

mario_k3

  • Moderatorzy
  • Bardzo wygadany
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 984
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2014, 18:17:49 18:17 »

Czasami takie problemy mogą wystąpić na skutek nieszcżelności w okolicach turbo. Albo samo turbo.
Ja mogę polecić nieautoryzowany serwis forda na. Mierzynie
http://www.serwisforda.szczecin.pl/index.html
Zapisane

Marcin8997

  • Ogromna gaduła
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 271
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2014, 19:06:10 19:06 »

Ja również polecam Welecka 38d, zaufany serwis, sam jeżdże fiestą tylko tam.
Zapisane
"Nieważne jest w moich oczach, czy człowiek będzie mniej czy więcej posiadał. Ważne jest, czy będzie mniej czy bardziej człowiekiem" Antoine de Saint-Exupéry

Pawel

  • Administrator
  • Bardzo wygadany
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 4823
    • Zachodniopomorskie Forum Akwarystyczne
Odp: Warsztat
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2014, 20:37:53 20:37 »


Hej,
miałem "doświadczenia" z (mechanikiem?) Sebastianem z "Nieautoryzowanego Serwisu Forda".
Mechanik ten podjął się kapitalnego remontu silnika co kosztowało naprawdę sporo czasu i gotówki. Niestety ale remont się "nie udał" włącznie z tym że złe został ustawiony rozrząd, brak też podłączeniem takich gadżetów jak instalacja gazowa lub prędkościomierz.

Oprócz tego, Sebastian robił też znajomemu Fiestę (coś związanego z półosiami) i niestety poległ, bo po wykonanej pracy i powtórkach temat i tak wracał mimo "wymiany" części na nowe.

Co do samego samego serwisu nie mogę się bardziej wypowiedzieć, bo jedyny mój kontakt był właśnie z tym "mechanikiem".


Ogólnie polecam uważać i patrzeć na ręce, bo zaufanie do mechanika to najdroższy luksus.
Zapisane
Dobry dyplomata improwizuje to, co ma powiedzieć oraz dokładnie przygotowuje to, co ma przemilczeć
Charles De Telleyrand-Perigord
Strony: 1   Do góry