Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Nazwa użytkownika: Hasło:
Strony: 1   Do dołu

Autor Wątek: Philips - oświetlenie o wysokiej temperaturze barwowej  (Przeczytany 4089 razy)

Maras

  • Przyjaciele Forum
  • Bardzo wygadany
  • ******
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 608
Philips - oświetlenie o wysokiej temperaturze barwowej
« dnia: Marzec 21, 2011, 16:07:26 16:07 »

Witam, jest to mój pierwszy post i wiem, że wypadałoby się przedstawić. Na imię mi Marek, jestem studentem Akademii Morskiej i mieszkańcem jednego ze szczecińskich akademików. Moje doświadczenie akwarystyczne to całe życie aktywnie spędzone w otoczeniu jakiegoś małego (50-60l) zbiornika, bo odkąd pamiętam, zawsze takowy w domu był. Na tę chwilę, ze względów technicznych (miejsce zamieszkania) nie mam żadnego swojego baniaka, ale moja siostra niedawno kupiła 450l i to właśnie tam przelewam swoje umiejętności i pasję. Mam nadzieję wyciągnąć z tego forum dużo wiedzy i innych korzyści jakie taka zbiorowość może przynieść.

Dzisiaj nurtuje mnie pewien problem.

Po wchłonięciu ogromnej dawki wiedzy na temat światła, przeczytaniu licznych opinii i męczeniu wykładowców od fizyki ( ;D ), nurtuje mnie zagadnienie barwy światła (teoretycznie) białego. Jedni nazywają to widmem drudzy naleciałością, jednak nikt nie jest w stanie konkretnie stwierdzić czy to światło jest błękitne czy też nie. Mówię tu o świetlówkach firmy Philips modele: Philips aquarelle 10000K oraz Philips activiva active 17000K. Potrzebuję idealnie białego światła, ponieważ błękit pasuje bardziej do Malawi aniżeli do amazońskiego biotopu typu clear water.

kilka linków odnoszących się do tematu:
http://www.youtube.com/watch?v=fTur7KFAfJg
http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?f=18&t=7801
http://saurama.aqua-web.org/index.htm

Nie ukrywam, iż interesuje mnie taki efekt:
http://www.youtube.com/watch?v=8uu6YRgmM24
http://www.youtube.com/watch?v=NnLFpqipq1U

Nie widać tam błękitu.