Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Nazwa użytkownika: Hasło:
Strony: 1   Do dołu

Autor Wątek: jakie oświetlenie?? pomóżcie  (Przeczytany 2326 razy)

mgaszewska

  • Ogromna gaduła
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
jakie oświetlenie?? pomóżcie
« dnia: Kwiecień 25, 2013, 12:31:30 12:31 »

chcę zmienić oświetlenie i nie wiem na jakie. chciałabym takie specjalne do roślin ale też żeby było akwa ładnie oświetlone. nie znam się na tym. pomóżcie. podajcie dokładne dane świetlłówki którą dostałabym w sklepie zoologicznym.
Zapisane

Nemoo

  • Ogromna gaduła
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
Odp: jakie oświetlenie?? pomóżcie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2013, 12:33:08 12:33 »

a może coś więcej jakie akwarium, jakie rośliny??? czy chcesz nawozić, czy chcesz podawać CO2???
Zapisane

mgaszewska

  • Ogromna gaduła
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
Odp: jakie oświetlenie?? pomóżcie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 25, 2013, 12:37:21 12:37 »

 akwa 70gługie 35 szerokie 45 wysokie. nazw roślin nie pamiętam ale dość zróżnicowane gatunki. mam nawóz jakiś w płynie polecony przez znajomego.
Zapisane

Nemoo

  • Ogromna gaduła
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
Odp: jakie oświetlenie?? pomóżcie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 25, 2013, 12:49:59 12:49 »

Czyli masz 112l, zakładając bezpieczne 0,5W na litr to oświetlenie łącznie 56 W czyli np. 3x18 W T8 plus odbłyśniki (Philips 965, Philips 840 i Philips Aquarelle) ja miałem tak w swojej starej 112 i rosło dużo gatunków roślin, jak więcej światła to i dwutlenek i nawozy na początek polecam to co wyżej.
Możesz pokusić się też o świetlówki typowo akwarystyczne... ale wyjdzie sporo drożej. No i przede wszystkim czytać czytać czytać bo tematów o oświetleniu jest sporo...
Pozdrawiam
Zapisane

mgaszewska

  • Ogromna gaduła
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
Odp: jakie oświetlenie?? pomóżcie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2013, 20:46:11 20:46 »