Witam,
Wstęp
Chciałbym w tym mini artykule wyrazić swoją opinię na temat podłoża aquasubtrate. Jestem początkującym akwarystą, pierwsze kroki stawiałem około roku temu, ostatnio postawiłem zbiornik 63l z myślą o dobrze rosnących i pięknie wybarwionych roślinach.
Produkt zamówiłem w sklepie internetowym za rozsądną cene (50zł), po paru dniach oczekiwania oraz kompletowania sprzętu otrzymałem upragnioną paczkę, posiadam Aquasubstrate v1 (1 worek) oraz Aquasubstrate v2 (1 worek) koloru brązowego.
Formowanie podłoża oraz sadzenie roślin
Rozpocząłem stawianie zbiornika na nogi, 5cm podłoża (sam aquasubstrate) usypałem je standardowo (mniej z przodu więcej z tyłu) w centrum zbiornika grubość podłoża to jakieś 3cm. Podłoże formuje się bezproblemowo (nie kurzy się), nadszedł etap sadzenia roślin (na sucho) na pierwszy ogień poszła Alternanthera Bettzickiana, bezproblemowe sadzenie, twarde łodygi wchodzą delikatnie w podłoże nie powodując żadnych problemów, roślina na prawy tylni plan (sztuk 5) następnie posadziłem Rotale Walchili, także nie było większych problemów z sadzeniem tejże rośliny, posadziłem także Rotala Rotundifolia oraz Blyxe Japonice bez żadnych utarczek, niestety nadszedł czas na posadzenie Eleocharis Parvula co dla mnie okazało się strasznie koszmarne, mozolne oraz bezsensowne, pojedyńcze sadzonki jak się później okazało wypływały z podłoża w najlepsze. Na końcu wstawienie kokosa oraz korzenia z pelią.
Zalewanie zbiornika